Dag 3 Chiang Mai

12 februari 2020 - Chiang Mai, Thailand

De dag gestart met lekker op ons gemak ontbijten, er staat een dag ter vrije besteding op het programma.

We dopen het onze " Wat-tour".

Het woord " Wat" staat voor tempel. De tempels (ongeveer 8) die we op onze route tegen kwamen zijn toch allemaal anders. Leuk om te zien dat er een monnik in de tempel op zijn mobieltje tv zit te kijken. Dit verwacht je niet. Anderen waren kaarsen aan het maken. Het is enorm veel pracht en praal.

Het hoogtepunt was de Wat Sri Suphan, de zilveren tempel. De sfeer die er heerste, zo'n rust. Maar wat een afknapper voor mij, vrouwen mogen er niet naar binnen😞. Volgens Frans was alles zilver, zelfs de vloer. Ik heb er een drijvend kaarsje opgestoken.

De Chiang Mai Gate market die we passeerden is echt voor de plaatselijke bevolking  en bedrijven. Er was vooral veel etenswaar.

Natuurlijk bij thuiskomst weer even onze dagelijkse baantjes getrokken om af te koelen.

We worden steeds handiger met oversteken, het verkeer rijdt links, dat is wennen. Je moet hier vooral zelf initiatief nemen om aan de overkant te komen.

Vanavond weer eens lekker uit eten geweest voor een bedrag van 250 Baht ( € 7,37). Thais eten bevalt ons prima!

Weer op tijd ons bed in want morgen staat Poh om 7.00 uur met chauffeur.