Terugreis en thuiskomst

21 februari 2020 - Best, Nederland

Precies op tijd werden we opgehaald om aan de (lange) terugreis te beginnen.

Bangkok Airport is groot, maar overzichtelijk. In tegenstelling tot de aankomst hebben we nu geen enkele controle gehad op het  coronavirus, douanacontrole destemeer.

De vlucht van Bangkok naar Dubai verliep voorspoedig, het merendeel van de passagiers gaat proberen te slapen. Naast mij zat een jonge vrouw uit Thailand (vertelde ze), die dol was op foto's maken van alles wat er in het vliegtuig gebeurde (en van ons) en tussentijds druk app-verkeer had. We hadden prachtig helder zicht op Dubai bij de landing dus heeft Frans voor haar wat foto's gemaakt. Ze was zo blij met ons, noemde ons papa en mama😂. Graag wilde ze ons 06 nummer om contact te houden. Nou dat deden we toch maar niet.

Voor de overstap op Dubai Airport hadden we 5 kwartier de tijd. Dit is weinig, dit vliegveld is zo ontzettend groot, een van de drukste ter wereld. Tevens de thuishaven van luchtvaartmaatschappij Emirates, dat 60% van het gehele aantal passagiers op de luchthaven vervoert. Het is ons wederom gelukt, we hadden dankzij de vroege online check-in van Frans weer een prima plek. Vervelend  was een gillend jongetje van ongeveer 1,5 jaar oud, waar de ouders niets aan deden. Dit mannetje gilde bij alles wat hij wilde, het stoorde iedereen. Er waren passagiers, die klaagden bij de stewardess, maar die kon er uiteraard ook niets mee. Blij dat we dit niet tijdens de nachtvluchten hadden. Tijdens de vlucht weer verwend met drankjes en lekker eten.

Geland op Düsseldorf Airport lang op de koffers moeten wachten, taxi naar hotel (waar de auto stond) genomen en aan het laatste gedeelte van de terugreis begonnen.

Heerlijk om weer veilig thuis te zijn. Uiteindelijk geldt ook voor ons "oost west, thuis best" in Best. Maar wat is het koud, echt wennen!

Tot slot willen we iedereen bedanken voor de gezellige reacties via app en de reislogger. We hebben het leuk gevonden om deze reislogger te maken, ook om zelf alles nog eens na te lezen. We beleefden zoveel. Ik heb geen ambitie om vlogger te worden, dus hier eindigt het. Maar een annekdote kan ik jullie niet onthouden, vannacht moest  ik naar het toilet en kon deze niet vinden, moest zelfs Frans wakker maken. Zoveel hotelkamers gehad en dan onze eigen toilet niet kunnen vinden😂.

Groeten van ons en tot snel!

1. Marian en Ed:
    21 februari 2020
    En nu kunnen jullie gaan mijmeren over al het moois dat jullie samen beleefd hebben. Fijn dat jullie er weer zijn.
    Ludy, Laat Frans je vandaag nog maar een rondleiding geven in jullie woning zodat Frans de komende nacht rustig door kan slapen. 😅😂
  2. Carin:
    Welkom thuis 🌷🌷🌷
  3. Marianne:
    21 februari 2020
    Was leuk om een beetje met jullie mee te reizen... Succes met acclimatiseren !