Dag 1 Chiang Rai

13 februari 2020 - Chiang Rai, Thailand

Ruim op tijd stond onze gids  Noi ( niet de beloofde Poh) met chauffeur in de lobby voor onze trip naar Chiang Rai. Het belooft een mooie, maar lange reis te worden.

We rijden door de bergwereld  in het hoge noorden. We zien veel rijstvelden, moestuinen, fruitplantages en teakhoutplantages. De rijstvelden zien er op dit moment uit als bij ons dorre heidevelden, waar waterbuffels rondliepen. Dit is niet het seizoen, jammer voor ons.

Onze eerste stop zijn de grotten van Chiang Dao die al eeuwenlang een rol spelen als plaats van religieuze verering en meditatie. Het is een wijdvertakt grottenstelsel waarin de Ping zou ontspringen. Er zijn enkele secties, waarin onder stalactieten deels zeer oude Boeddhabeelden staan. Het is prachtig.

Een groenten- en fruitmarkt langs de weg bekijken we en lopen daarna door naar de povere woningen van een bergstam. Hier wonen mensen uit Tibet, Laos, Birma en China. Het lijkt primitief, maar deze mensen zijn niet arm. Ze verdienen nu de kost met landbouw,  maar vroeger met de productie van opium. Wat opvalt...op ieder dak staat een schotel!

Onze lunch gebruiken we aan de Maekok rivier. Onderweg passeren we twee checkpoints, dit om te voorkomen dat mensen uit Birma illegaal naar Thailand komen.

De Wat Rong Sue Ten, ofwel de blauwe tempel is geopend in 2016. Ook hier veel pracht en praal en vooral veel blauw. Dit is de tempel van de dansende/ springende tijger.

Moe maar voldaan komen we aan in een prachtig paradijselijk hotel, met uiteraard lekker zwembad.

Morgen gaan we weer op pad met Noi.

1. Riet:
    13 februari 2020
    Dit is wel heel wat anders dan een strandvakantie. 😄
    Wat kleurrijk en spiritueel.
    Heel weelderig.
  2. Germaine:
    13 februari 2020
    Wat lief de oude vrouwtjes. Wat verkochte ze, een rokje of shawl?
    Ik heb tijdens mijn reis een leuke stoffen tasje gekocht voor een paar euro bij jonge meisjes in de bergen. Ik blij met het tasje en zij blij met een paar centjes.
    Oh en ik zie ook nog een ‘oud’ vrouwtje 😂geniet van een drankje uit een cocosnoot 🤪
    Fijne dag morgen 🤗
  3. Frans en Ludy:
    16 februari 2020
    Ze verkochten niets. Woonden daar, maar waren zo prachtig.
  4. Marian en Ed:
    13 februari 2020
    Elke dag weer verrassend wat we te lezen en te zien krijgen.
    Dat wordt op de fiets voor jullie afzien komende zomer, geen buffels maar koeien, geen grotten en tempels maar Mariakapellen langs Brabantse wegen met rechts en links de maisvelden.😀 Zal dan toch ook wel weer fijn zijn hè.....
    .....Op naar morgen, genieten maar!
  5. Frans en Ludy:
    17 februari 2020
    Mooie vergelijking😅. Maar wij kunnen ook genieten van vertrekpunt Strovelden of een camping en op onze E bikes van de natuur en vrijheid genieten. Dit is hier zonder meer fascinerend, maar ook dit wordt gewoon als je er altijd bent. Het weer is overigens wel heerlijk, s’avonds nog 27 gr. We genieten nog even van dit vriendelijke land. Tot snel🙋‍♂️🙋‍♀️
  6. Marian en Ed:
    17 februari 2020
    Zo ver weg maar middels de foto’s en jullie verhalen ook weer zo dichtbij. Geniet de komende de dagen samen nog maar van het luxe leven en de heerlijke temperatuur. Met prachtige herinneringen kunnen jullie eind van de week dan huiswaarts keren.
    Groetjes.
  7. Frans en Ludy:
    18 februari 2020
    Laatste avond hier, worden morgenavond om 20.00 uur opgehaald en naar Bangkok AirPort gebracht. Vandaar naar Dubai en overstap richting Düsseldorf. Het was een prachtige tijd hier. Inderdaad gaan we deze reis nog lang herinneren. Tot snel en lieve groetjes van ons.