Dag 2 Chiang Mai

11 februari 2020 - Chiang Mai, Thailand

Stipt op tijd werden we opgehaald voor onze trip naar Kanta Elephant Sanctuary.

See me.........feel me.........touch me.

Dit staat voorop de folder. Vervolgens no training hook, no ankle chain and absolutely no riding.

Hier leven een aantal olifanten die hard gewerkt hebben voor het toerisme, entertainment of in de houthakkers industrie. Ze worden verzorgd en verwend, gaan regelmatig de bush in en kunnen lekker baden in de rivier. Toeristen zijn welkom, zij brengen geld in het laatje, wat hard nodig is want het geheel draait voornamelijk op  vrijwilligers.

Wat wij hebben ervaren is de grote liefde voor de dieren. Wij konden ze op verschillende manieren eten geven en ze wassen. Kregen prima uitleg. Beetje spannend voor mij, maar Frans vond het heerlijk, ook nog toen hij een douche van een olifant kreeg. We droegen allemaal dezelfde kleding en kregen een zak voer. Ze zijn kolossaal, hun huid voelt rubberachtig aan. Het was een mooie beleving voor ons.

Zie ook: http://www.kantaelephantsanctuary.com.

Chiang Mai maakt een betrekkelijk rustige indruk vergeleken met Bangkok, toch is de stad voor de mensen uit het noorden veruit de grootste stad in de wijde omgeving. De temperatuur zou hier  lager liggen, maar wij merken er weinig van. Morgen hebben we een vrije dag en willen we een deel van de stad lopend gaan ontdekken.

Vanavond in klein Thais restaurant gegeten ( tip van Poh). Heel basic maar was erg lekker. Daarna met de deeltaxi (rode auto met gedeeltelijk open achterbak met bankjes) naar de grote avondmarkt geweest. Iedere avond wordt deze opgebouwd en alles uitgestald. Leuk terrasje gevonden, waar opvallend veel mannen waren 😅 ( zie foto).

Terug naar hotel met tuktuk. Dat zijn "scheurneusjes" in het verkeer 😄.

1. Germaine:
    11 februari 2020
    Hoi Frans en Ludy,
    Wat leuk om te kijken en lezen over jullie prachtig trip in Thailand.
    Voor mij heel herkenbaar maar wel enige jaren geleden. Hebben jullie wel geslapen tijdens de treinreis achter die prachtige gordijntjes. En wat een plezier heeft Frans bij de olifanten, leuk om te zien. Ze zeggen niet voor niets dikke olifantenhuid, een knuffel van een olifant en je hebt direct een schaafwond zo dik en ruw. Ik ben benieuwd wat jullie nog meer gaan zien en meemaken, 🤗 gr Germaine
  2. Frans en Ludy:
    12 februari 2020
    Ja was zo bijzonder! En dan die unisex werkkleding, zo comfortabel ook!
    Morgen gaan we naar Chiang Rai. Liefs van ons
  3. Karlijn Dankers:
    11 februari 2020
    Geweldig om jullie zo te zien stralen..🥰. mooie matching outfitjes ook😂
  4. Frans en Ludy:
    12 februari 2020
    Ja unisex setjes. Erg comfortabel!
  5. Marianne:
    12 februari 2020
    Wat een geweldige ervaring, weer eens wat anders dan de kleinkinderen in bad doen ! Leuk ook, die uniformpjes... Staat jullie goed.
    Dat jullie genieten van deze reis spat van de foto's af ! Nog hele mooie dagen !
  6. Frans en Ludy:
    12 februari 2020
    Zeker, het is nu al onvergetelijk. En nog paar mooie dingen op het programma.
    Groetjes van ons.
  7. Fleur:
    12 februari 2020
    wat een geweldige foto's!!!
  8. Riet:
    12 februari 2020
    Wat een geweldig mooie ervaring.
    Zoiets vergeet je niet meer.
    Genieten dus!