Treinreis en dag 1 Chiang Mai

10 februari 2020 - Chiang Mai, Thailand

Onze trein vertrekt om 18.15 uur vanaf station Bangkok. Het is een trein met 12 wagons. Wij verblijven in de 4de coupé. We hebben twee plaatsen waarvan een stapelbed gemaakt kan worden.

Eten hebben we besteld, wat niet meevalt is soep eten in een rijdende trein😅. Het smaakte prima, zelfs een fruithapje zat erbij voor onze nodige vitamientjes. Rond 20.00 waren alle bedden opgemaakt en ging iedereen al slapen. Voor tanden poetsen etc. is ruimte (formaat vliegtuigtoilet). Bijna niet te geloven maar we hebben prima geslapen. Om 6.30 uur werden we gewekt en kwamen ze de bedden weer afhalen. Om 7.15 uur stond misses Poh ons op te wachten om ons naar het hotel te brengen.

Zwembad opgezocht want pas om 15.45 uur gingen we naar de Hongnual Cookery school. We waren de enige twee leerlingen, dus privé les. Eerst hebben we samen wat inkopen gedaan op de lokale markt. Wat een drukte en geuren!

We hebben verschillende gerechten bereid, Tom Yam Goong en Tom Kha ( soepjes) Kai Pad Thai (hoofdgerecht met kip), Namprik Gaeng Daeng (red curry paste) Gaeng Kiao Waan (green curry paste) en als dessert Khao Niao Ma Muang (mango met sticky Rice). Uiteraard alles lekker opgegeten. We hebben receptenboekjes meegekregen, dus zien mogelijkheden voor Thaise kookavondjes.

Leuk wetenswaardigheidje, pas sinds 5 jaar zijn  hier motoren toegestaan (bijv.Harley Davidson). Ze zijn nog steeds een bezienswaardigheid op de snelweg.

Vandaag op tijd naar bed want we worden morgen om 6.45 uur (!!) opgehaald.