Dag 2 Hua Hin

16 februari 2020 - Hua Hin, Thailand

Helaas voor jullie geen bijzondere dag. Zoals gepland genieten we van de schoonheid en rust hier in Hua Hin.

Hua Hin is een behoorlijke stad met 85.000 inwoners. Van oudsher is het een populaire badplaats aan de Golf van Thailand. Reeds Rama V reisde met zijn familie per trein naar zijn zomerresidentie in Hua Hin. Hij liet hier ook het zomerpaleis Klai Kang Won bouwen (niet openbaar toegankelijk).

Op weg naar Hua Hin zagen we veel zoutpannen. Zout is een heel groot exportproduct.

Een boodschap doe je in een van de 10.000 Seven-eleven winkels, je grijpt niet snel mis. Deze zijn iedere dag 24 uur geopend. Werkelijk alles hier te koop, vooral heeeeel goede anti muggenspray (wordt Frans heel blij  van). Alcohol mag alleen verkocht worden van 11.00-14.00 uur en van 17.00-24.00 uur.

Het strand is hier prachtig en breed, maar nergens zie je strandstoelen met parasols op het strand. Alle hotels liggen hoog achter een muur van ongeveer 1.20 m. Dit is ter bescherming van de zee die nogal tekeer kan gaan.

Vanavond naar Tamarind  Foodmarket gewandeld  om te eten. Wat een belevenis, overal kraampjes met allerlei voedsel ( ook veel bbq) en live muziek. Ik ben fan van Pad Thai met kip. Aan de overkant weer een grote avondmarkt met veel kunstschilders.

Het was een fijne relaxdag.

1. Ton van Gelder:
    17 februari 2020
    Hoewel ik me erbij heb neergelegd, dat ik dit land in mijn leven niet meer zal bezoeken, overvalt me toch behoorlijk wat jaloezie bij het lezen en bekijken van jullie prachtige reis. Geniet ervan!!!!!!