Dag 1 Hua Hin

15 februari 2020 - Hua Hin, Thailand

Afscheid van Chiang Mai, om 8.00 uur rijden we naar Chiang Mai Airport.

Onze vluncht naar Bangkok vertrekt om 10.10 uur. Noi heeft gisteren voor ons online ingecheckt, zodat we onze bagage snel konden afgeven. Wat een luxe, Bangkok Airways heeft een eigen lounge waar we gratis koffie en snacks konden gebruiken. Omdat het een domestic flight betrof was er weinig controle. Iets meer dan een uur gevlogen, maar we kregen wel een (warme) maaltijd en een drankje aangeboden. Het cabinepersoneel had het er druk mee om voor de landing alles weer opgeruimd te krijgen. Prima vlucht gehad!

Bij de uitgang werden we wederom keurig opgewacht met onze naam op een A-4 tje. Het blijft humor😀.

De reis naar Hua Hin was, mede door verkeersdrukte, best wel lang. We hadden een chauffeur die bijna niet sprak, beetje saai.....

Maar de aankomst bij het hotel was meer dan geweldig. Wat een ontvangst (weer 'n beetje koninklijk gevoel), prachtige kamer met balkon en heel vriendelijk personeel. We wandelen in 5 minuten naar het strand. Even het "Bountie-eiland"-gevoel voor ons. Dit is ook heerlijk na alle belevenissen.

Vanavond met de hotel-shuttle naar het centrum gegaan om te eten. We kwamen op een heel grote avondmarkt terecht met veel  eetgelegenheden. Vis is hier in overvloed aanwezig op het menu. Hier zien we heel erg weinig mondkapjes in tegenstelling tot Chiang Mai. Lekker gegeten en uiteindelijk met de tuk-tuk terug naar het hotel.

Morgen houden we een rustige dag.

1. Yvonne Janssen:
    15 februari 2020
    Lekker nog paar dagen 'strandvakantie'.
    Have fun 😀
  2. Johan Janssen:
    16 februari 2020
    Prachtige rondreis. De foto's zijn heel mooi, een fijne herinnering. Het Thailand van jullie rondreis bevatte alle elementen, die zo'n reis de moeite waard maken en waar je van kunt genieten. Schitterend (religueus) cultureel erfgoed, adembenemende natuur, bedrijvigheid van de bevolking en lekker eten. Veel dingen om aan terug te denken tijdens de komende strandvakantie. Lekker ontspannen, geniet er van.
  3. Riet:
    16 februari 2020
    Een koninklijk gevoel bij een onvergetelijke reis.
    Daar kunnen jullie nog heerlijk van nagenieten op een mooi strand.
    Dat is beter als hier met regen en veel wind.
    Grtjs