Dag 3 Hua Hin

17 februari 2020 - Hua Hin, Thailand

Na een heerlijk uitgebreid ontbijt de dag gestart aan het zwembad (baantjes trekken😍).

Op weg naar de 7 eleven staan verschillende Sake trees. Op dit moment hangen er groene vruchten in, rijp zijn ze bruin van kleur en worden ze voor dessert gebruikt. Tussen alle hotels vind je ook regelmatig offerplaatsen en bananenbomen.

Tijdens een strandwandeling, overigens heerlijk lopen want zand is hard, zagen we heremietkreeften en even later een kwal met doorsnede van 60 cm. Het strand is zo schoon, het water zo helder en heerlijk van temperatuur.

Bijna bij ons einddoel (khao-takiab) zien we een massa aapjes uit een straat komen rennen. Nu heb ik ooit aan mezelf beloofd nooit(!!!!) naar Apenheul te gaan (i.v.m. teveel loslopende apen) en dan sta ik nu hier tussen (!!!) de apen. Het moet niet gekker worden🙈. Zij kwamen terug naar Monkey Mountain waarop ook de Golden Boeddha (20 meter hoog) staat. Wel bijzonder om te zien. De aapjes konden prima zwemmen, zelfs helemaal onder water. De restauranteigenaars op de berg hebben steeds een katapult paraat wanneer de aapjes te dichtbij komen of op hun dak lopen.

Weer met de hotelshuttle naar het centrum gegaan en gegeten op de Night market. Weer heel lekker. Wat een gezellig sfeertje hangt daar toch. Terug met de tuktuk, wat rijden die dingen hard en ze vinden hun weg razendsnel tussen het overige verkeer. Goed vasthouden dus.

Vanaf de markt zijn we richting het station gelopen. Het is een klein stijlvol station in Thaise stijl. De tijd heeft hier stil gestaan. Overigens is het station nog in gebruik en een heeft goede verbinding met Bangkok. Via deze spoorverbinding reisde Rama V naar het reeds eerder genoemde zomerpaleis.

1. Riet:
    17 februari 2020
    Een aapje wou eens lollig zijn 🐒
    Wat bijzonder op deze manier.
    Prachtige natuur.
  2. Ton en Angeliek:
    17 februari 2020
    Erg leuk om jullie eens in " het wild" te mogen zien !!!!
    Geniet ervan en kom weer tam terug.
    Gegroet,
    A + T
  3. Germaine:
    17 februari 2020
    Je bent toch niet bestolen door de 🐒🐒🐒🐒 want z’on katapult is niet voor niets in gebruik.
    Leuk verhaal, de laatste dagen relaxed en met een leuk intermezzo van 🐵