Dag 2 River Kwai

8 februari 2020 - Ban Tai, Thailand

Na eerst genoten te hebben van het zicht op de River Kwai en een heerlijk ontbijt stonden onze vrienden om 9.00 uur klaar voor vertrek.

Vandaag staan de watervallen in het Erawan National Park op het programma. De rit is een uurtje genieten van een prachtig landschap met onderweg verkeersborden met waarschuwingen voor overstekende olifanten en apen. Ook een waarschuwing om de apen niet te voeren. Helaas geen van beide gezien😢.

We passeerden de Spinagard dam. Een enorme dam waar de River Kwai ontstaat. Er varen geen boten op de rivier, waardoor deze een enorme rust uitstraalt.

Het National Park is een soort bush. Makaken, een soort wilde zwijnen, een inlandse soort ree, zwarte Aziatische beer, een soort cobra, al deze varianten hebben daar hun domicilie. De wandeling naar de diverse niveaus van de watervallen is pittig (zeker met een temperatuur van 35 graden). Bush geluiden hebben we gehoord, beesten niet gezien op enkele hagedissen na.

Er zijn 7 niveaus, maar op advies van Tony ( Sakchai) zijn we gestopt op niveau 5. Daar in de natuur badkleding aan gedaan en het water in. Voor mij hoefden die vissen niet zo met gekriebel aan mijn voeten, maar Frans vond het heerlijk.

Vandaag is het een  boeddhistische  feestdag (volle maan). De bevolking maakt maaltijden klaar, gaan ermee langs de weg staan zodat de monniken de maaltijden kunnen ophalen en opeten voor 11.00 uur. Deze tijd is strikt.

Veel gezinnen gingen het National Park in om te picknicken. Manden vol eten werden meegebracht en op de picknicktafels gezet. Zelf gaan ze op de tafels zitten eten.

In het park staan verschillende bomen versierd met sjaals en paspoppen met kleding. Er wordt geloofd dat er vrouwelijke geesten in de bomen verblijven. Als er een wens is gedaan die is uitgekomen, komt de vrouw terug om te offeren in de vorm van kleding, sjaals, schoenen.

Vandaag begint ook de lange schoolvakantie. Maar liefst 10 weken vrij en in oktober nogmaals een maand vrij. Ouders zijn daar niet allemaal gelukkig mee.

Op terugweg bergen gezien waar marmer en graniet in zit, dmv dynamiet wordt dat gewonnen. Even gestopt om nader te bekijken. ( stenen waren te groot voor Frans😂).

Grapje  van Tony: in die boom hangen papaja's, maar volgend jaar mamaja's.

Morgenavond gaan we met de nachttrein naar Chang Mai, dus even langer wachten op volgend verhaal.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fleur:
    8 februari 2020
    prachtig ziet er leuk uit super mooi groeten xxx fleur
  2. Riet:
    Wat een geweldige reis.
    Prachtig wat jullie beleven in natuur en cultuur. Mooie foto’s.
  3. Frans en Ludy:
    11 februari 2020
    Leuk jouw reactie Riet, dankjewel!
    We hebben het heerlijk en gaan nog even door. Groetjes, Frans en Ludy.
  4. Carin:
    8 februari 2020
    Romantisch watertje in het groen, volgende keer glaasje champagne erbij ;)
  5. Frans en Ludy:
    Hoi hoi,
    Dank voor jullie reactie! Vandaag aangekomen in Chang Mai, worden over uurtje opgehaald voor kookworkshop en van te voren inkopen doen op lokale markt.
    We verheugen ons erop! En ...zeker volgende keer Thais eten!
    Liefs van ons.
  6. Frans en Ludy:
    Als dat zou kunnen.......😂
  7. Maria:
    8 februari 2020
    Mooi verslag ludy! Ik lees ze met plezier en blijf het volgen!
    Fijne voortzetting.
    Groetjes,
  8. Frans en Ludy:
    11 februari 2020
    Dankjewel Maria voor je reactie. Het is hier ook zo genieten! We gaan nog even door.
    Groetjes, Frans en Ludy
  9. Marian en Ed:
    9 februari 2020
    En wij blijven genieten middels de prachtige foto’s van jullie belevenissen!
  10. Fleur:
    9 februari 2020
    respect! in het water bij de vissen! ;-) Aan alles is te zien en lezen dat jullie lekker aan het genieten zijn, mooi zo!!!
  11. Frans en Ludy:
    10 februari 2020
    Lieve lieve Fleur en de anderen,
    Gisteren niet in het water geweest door reisschema ( ik had het gemist haha). Die visjes waren beetje eng voor oma. Nu in ander hotel na nachttrein waarin we hebben geslapen.
    Net wel weer lekker gezwommen. Stoer hè?
    Straks kookworkshop Thais eten.
    Heel veel liefs van ons.
  12. Yvonne Janssen:
    Frans en Ludy in het paradijs 😋
  13. Ton en Angeliek:
    9 februari 2020
    Hele mooie foto's en voor jullie natuurlijk een mooie reis.Dit is een tweede reactie.want de watervallen en waterpartijen vonden we ook schitterend.
    Broertje en zusje geniet ervan.xxx TA
  14. Frans en Ludy:
    Leuk jullie reactie!
    Het is zo onbeschrijflijk mooi hier. Foto's zijn een indruk voor jullie en herinnering voor ons.
    We hebben het zo fijn.
    Liefs van ons.
  15. Johan Janssen:
    16 februari 2020
    Het lijkt een droom in het paradijs. Het is er schitterend mooi. Genieten maar, enne geen appels eten..
  16. Frans en Ludy:
    16 februari 2020
    We genieten zeker Maatje. En dank voor de tip van de appel😂.