Dag 1 River Kwai

7 februari 2020 - Ban Tai, Thailand

Woorden van Frans zojuist; wat is het leven mooi!

Onze dag begon met kennismaken van onze (privé) gids (tot zondagavond)  Tony en een chauffeur. We lijken wel Maxima en Willem, het ontbreekt ons aan niets!

Eerste stop was bij kokosnoot verwerking. We zagen het hele proces naar maken van kokosolie en kokoscaramel. Boeiend.

Per longtailboot voeren we naar de beroemde drijvende markt in Damnoen Saduak, waar allerlei koopwaar wordt verhandeld. Tony vertelde dat Chinezen hier ook graag komen, maar door corona-virus kunnen ze niet komen. (Hij was er blij om: had het niet zo op de chinezen)

In Kanchanaburi hebben we een oorlogskerkhof bezocht waar ook veel Nederlanders begraven liggen. Zij hebben gewerkt aan de Burma spoorlijn. Indrukwekkend en prachtig onderhouden. Aan de overkant ligt een museum wat een duidelijk beeld geeft van de vreselijke ontberingen die de arbeiders hebben moeten doorstaan. Hier waren zo ontzettend veel doden te betreuren.

De brug over de Kwai is niet de oorspronkelijke brug en ligt niet helemaal op dezelfde plaats. Desalniettemin bijzonder  om erover te lopen.

Uiteindelijk naar het station in  Wangpho om met de trein een half uurtje te reizen.  Hierbij reden we over een oorspronkelijke spoorlijn met houten constructie. Prachtige natuur, waar Frans aapjes in het wild heeft gezien. Ook  verkeersbord overstekende aapjes langs de weg zien staan ( die zie je niet in Best 😅).

Moe maar heel voldaan na een geweldige dag kwamen we aan in het River Kwai spa resort. Moeilijk te geloven, maar ook hier even het zwembad opgezocht om af te koelen.

Daarna heel romantisch aan de de rivier gegeten.

Morgen worden we om 9.00 uit weer opgehaald door onze vrienden.

1. Carin:
    7 februari 2020
    Mooi al die kleurrijke bootjes met groenten, fruit, planten en brrrrr...een grote albinopython????
  2. Karlijn Dankers:
    8 februari 2020
    Geweldig om te lezen dat jullie zo genieten! Vraag of Tony jullie nog even naar de draken en tijgertempel wil rijden.... is vlakbij Kanchanaburi!!!
  3. Johan Janssen:
    16 februari 2020