Dag 3 in Bangkok

6 februari 2020 - Bangkok, Thailand

Vandaag hebben we als doel de Wat Pho.

De Wat Pho is een van de oudste en grootste tempels van de stad. Dit werd gebouwd in 1789. De belangrijkste trekpleister op het terrein is de grote liggende Boeddha. Deze is 45 meter lang en 15 meter hoog. Het standbeeld bestaat uit cement en baksteen en is geheel verguld. Indrukwekkend, maar lastig te fotograferen.

Vanaf het hotel zijn we lopend ( 45 min.) naar de opstapplaats gegaan van de (bus)boot die ons vlakbij de Wat Pho bracht. Wat ons weer opviel tijdens onze wandelingen is de enorme verkeersdrukte/chaos. Oversteken op een zebrapad is een kunst, zelfs als er een groen verkeerslicht is.

We vinden het wel schoon op straat. De kookpunten ruimen hun afval op in plastic zakken.

Op tijd naar bed, worden morgen 7.30 uur opgehaald en gaan we naar de River Kwai.

1. Carin:
    6 februari 2020
    We reizen met al die mooie foto’s beetje mee, prachtig en kleurrijk xxx
  2. Fleur:
    7 februari 2020
    Wow, pas dag 3 in Bangkok en al zoveel moois gezien! Geniet ervan!! groetjes Astrid
  3. Marian en Ed:
    7 februari 2020
    Hoi, ook wij zijn er zo een beetje bij en genieten met jullie mee.
    Wij kijken uit naar nog meer mooie plaatjes de komende dagen.
    Groetjes.
  4. Frans en Ludy:
    7 februari 2020
    Hoi hoi, het is inderdaad een groot ( geweldig) avontuur. Tot nu toe gaat alles voorspoedig. Als je dan vandaag ook nog zo'n geweldige gids ter beschikking krijgt is echt genieten. Hij is 65 jaar en doet dit werk al sinds zijn 21e. Aardige man.
    Alles goed bij de Maesjes? En de ogen van Ed?
    Liefs van de River Kwai.